tirsdag 25. januar 2011

Barnerom..

Vi har alltid tenkt, min mann og jeg, at våre to småtroll skal dele soverom. Det var helt til vi hadde forsøkt det! Fredag flyttet vi vesla inn på storebrors rom.  Ved midnatt våknet han og begynte å gråte for han ikke fikk komme sove på vårt rom. Selvfølgelig våknet vesla av gråten hans og den natta var hun våken x antall ganger. Mens storebror sov sammen med oss...

Natt til søndag: Vesla våkner idet storebror skal legge seg og sier høylytt: "Ikke lukk døra!" Ok, døra står åpen, men vesla er allerede våken og får ikke sove fordi hun er vant til at rommet er helt mørkt! Mye gråt men de sovner og våkner ikke før hun gråter i 3 tiden, og dermed vekker brorsan! Jippi!

Natt til mandag: Broren vekker igjen vesla når han skal legge seg. Ved 22-tiden er begge våkne og skriker.

Vi gidder ikke dette lenger. Da mannen min sa til gutten at vesla igjen skal inn på eget rom, er han helt enig "Ja, hun bråker så fælt!"
Demontere senga til vesla så vi får den gjennom dørene igjen, og begge har igjen hvert sitt soverom. Og siden har det vært stille! De liker å leke sammen på dagen, men nettene skal de tydeligvis ha for seg selv:)

Hvert sitt rom, hver sine skilt..

Gutten er så heldig å få bruke senga til bestefar! Jeg har malt krakken så den står i stil med bjørnene som er malt på sengegavelsen og i fronten av senga.
Jeg kjøpte bokstaver i tre og malte dem selv siden jeg ikke fant annet enn bokstaver jeg likte i butikken.

Her ligger vesla så godt gjemt at vi ikke kan se henne, hun sover av seg feberen stakkars!

2 kommentarer:

  1. Hei igjen, må si du overrasker med all den interiør-malingen din på krakker og bokstaver og stoler og skatoll osv osv. Hadde kanskje sett deg for meg som mer "kjøp ferdig-dame.." Ja men det er flott å sette eget preg på tingene..
    Nå tas det kveld her i huset- er alene med barna et par daga, puh sir æ bare!!!
    Liv

    SvarSlett
  2. *LER* Ser dokker for mæ! Trur nok det e greit at de har hvert sitt rom ja! ;) Fine dørskilt. Og senger.

    SvarSlett