mandag 11. oktober 2010

Skogens konge er på plass!


Også i år var vi heldige som fikk kjøpe fangst etter elgjakta:) Vi storkoser oss når vi skjærer opp i passe posjoner, pakker godt inn og putter i fryser`n. Det gjorde egentlig ingenting at kjøttet som var kværnet til kjøttdeig denne gangen var ferdig pakket i posjonspakker for det var nok av annet godt kjøtt å pakke. Så nå er vinteren berget:)

I fjor kokte jeg en slags kraft av beinet vi fikk, men av en eller annen grunn ga jeg i år alt av ben og knoker til naboen som har mer vellykket erfaring med koking av sånt. Hun kan nok få til et bedre resultat enn det jeg fikk, så værsågod!! Så fikk de litt kjøttdeig så de også får smaken av fersk vilt..
Det er veldig hyggelig med naboer som man har et godt forhold til. Jeg tror jeg kan si at jeg for første gang i min Oslo tilværelse har fått naboer som man kan låne av, spørre om hjelp av, gi, få, eller rett og slett bare vite at de som bor på andre siden av veggen er greie folk! Nabofrua er veldig glad i å bake, og det er jo jeg også, så vi deler litt med hverandre når det passer seg. Lørdag var det jeg som leverte Oreo kake. Søndag fikk jeg en nyyydelig varm sjokolademarengs levert på døra, det var en bunn,sjokoladefyll i midten og marengs på toppen! Mmmmm, for en deilig sukkerbumbe! Må kansje be om oppskrift...
Et par timer etterpå var frua på døra igjen, nå fikk jeg fersk varm bakst servert. Det var en hvetebakst med noe godt fyll i, det må ha vært noe eple eller pære. Godt! Synd for mannen min at han jobbet kveld.

Ellers har vi hadd besøk av søster og svoger fra Bardufoss i helgen. Sønnen i huset var lykkelig for å ha noen andre enn foreldra og leke med på rommet sitt. Onkel må gjerne komme tilbake snart:) Og jeg var lykkelig for å bli bedt om å gå å legge meg igjen på lørdagsmorgen da søster`n kunne være med tantebarna... Hun sto ikke opp tidlig på lørdagsmorgenen for å jodle med meg, som hun sa! OK:)
Søndag var også tante Anette her for å leke med oss på lekeplassen, morsomt! Så, selv om jeg har vært småsyk i helgen har vi hadd mye moro lell :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar