fredag 12. november 2010

Aftenpostens A- magasin...

...tok meg på kornet idag!! Igår var min gode venninne fra Ski, vesla og jeg på Majorstuen for å kose oss litt. Det var svinkaldt så for å få litt varme måtte vi ofte inn på butikkene for å få litt varme, noe som vi selvfølgelig ikke hadde noe imot. Mens vi gikk og snakket om at verken hun eller jeg kjøper så dyre klær lenger (det er jo ikke vits og dessuten er jeg jo i permisjon!), kom vi selvfølgelig akkurat da forbi Marlene Birger i Bokstadveien. OK, vi kan jo gå inn og ta en titt selv om de kun har RÅDYRE klær der. Og trur du ikke, betjeningen henter fram en kjole/tunika jeg bare VIL ha! Men heller ikke den er noe billig så ok, jeg kjøper den ikke. Men håper den blir min en dag!! Kansje jeg kan slippe billig unna og ønske meg den av mannen min til jul? For til jul kan jeg jo ønske meg dyre klær.. og da holder jeg prinsippet om å ikke kjøpe så dyre klær også:) Eller, kansje jeg finner en som ligner i en litt billigere butikk? God idè! ..Det var tanken min igår. Så nå: når jeg hentet Aftenposten i postkassen og kaster meg over A-magasinet (som jeg gjør hver fredag) får jeg denne saken slengt i trynet: Finn èn feil. Budskapet er at lovende designere taper på at andre stjeler idèer og selger billig. Riktignok er ikke Marlene Birger bare lovende lenger, hun har nok tjent sine penger, men jeg bruker artikkelen som unnskyldning og slår fra meg idèen om å finne en kopikjole. Så orginalkjolen er ført opp på min ønskeliste! 
I skapet mitt henger nok flere kopier uten at jeg vet det. For ironisk nok har jeg kjolen som er avbildet her fra Ane Mone, som nok har sin idè fra Tho (norske designere)... Det blir nok ikke siste kopiplagg i mitt skap, kan jo ikke bare kjøpe dyrt... Hvis alternativet er å ikke kjøpe det dyre plagget uansett, vil jo ikke designspirene tape noe likevel..eller?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar