søndag 2. januar 2011

Sjokolade cupcakes med karamellglasur

Idag har jeg hadd en mini mini feiring av burdagen min som jeg hadde noen dager tilbake.
Jeg bakte jeg blant annet muffins (som jeg gjør mer enn gjerne etter å ha fått det flotte stativet!)
Brukte opppskriften på Ane`s skjokoladedrøm for å lage dem.


Karamellglasuren er et mildt og godt alternativ til den tradisjonelle sjokoladeglasuren.

Oppskrift på karamellglasur:

25 gram smør
1dl lys muskovadosukker eller brun farin
1/4 dl lys sirup
1/2 dl kremfløte
6 dl melis

Alt unntatt melis smeltes i en kasserolle og småkokes 5 minutter.
Avkjøl
Tilsett halvparten av melis, kjøres i mikser noen minutter
Tilsett resten av melis, kjør i mikser noen minutter til
Syns du den blir for tynn tilsettes ekstra melis, og hvis du syns den er tykk tilsett litt melk.

Godt:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar